2020-07-29 17:58:09 Admin

עבודה מהבית – מחוץ לבית

עצמאיים? פרילנסרים? יזמים? עובדים מהבית אבל מרגישים תקועים? עצמאיים רבים כבר הבינו כי הפתרון האמיתי לקידום עסק פרטי, לתפוקה גבוהה יותר וליצירת סביבת עבודה אידיאלית, היא היציאה מהבית והמעבר לסביבת עבודה הולמת ואיכותית, המעניקה תנאים אופטימליים לעבודה מבחינת ציוד, עזרים, מתקנים תשתיות ולא פחות חשוב – מבחינה חברתית.

עצמאיים רבים העובדים מהבית נוכחים לגלות כי על אף ההנחה הרווחת כי עבודה מהבית משמעותה סביבת עבודה אידיאלית, דווקא ההפך הוא הנכון. עבודה כעצמאי מהבית מעניקה אמנם נוחות ותחושה של עצמאות חופש פעולה, אך בכך גם טמונים חסרונותיה. בעצם העבודה מהבית סובלים עצמאיים רבים ממספר חסרונות בולטים, אשר בסופו של דבר פוגעים באיכות העבודה ובתפוקה:

פיתויים והסחות דעת – הבית מלא בפיתויים וגירויים המסבים את תשומת הלב מהעבודה והסביבה הביתית יוצרת הסחות דעת רבות.

אווירה של בית – הנוחות הביתית אינה יוצרת את אווירת העבודה הנדרשת והמושגת בדרך כלל במקומות העבודה המסודרים.

אין סדר יום – הפעילות מהבית מעוותת את סדר היום המקובל במקומות עבודה מסודרים.

אין חברה – עבודה בסביבת אנשים תורמת רבות למורל ולמצב הרוח וחיונית לאנשים רבים לצורך שמירה על מוטיבציה. 

סביבת עבודה חסרה – לעיתים לא מושגת סביבת העבודה המתאימה, הכוללת ריהוט, תשתיות ואבזור ייעודיים, הנדרשים והתורמים לאיכות העבודה. לרוב, בעיה זו נגרמת מחוסר במקום או מתקציב מוגבל.

לכן, רבים מהעצמאיים פועלים בשנים האחרונות להעתיק את מקום עבודתם אל מחוץ לבית, מתוך כוונה למצוא את סביבת העבודה האידיאלית שתאפשר להם לעבוד ולבצע את פעילותם בצורה האופטימלית. לשם כך, יש לשנות את התפיסה לפיה העבודה מהבית הינה צורת העבודה האידיאלית ולפעול על מנת לצאת מהבית ולסגל צורת עבודה נכונה עבור העצמאי ולטובת העסק. 

על מנת לעשות זאת יש לפעול במספר שלבים:

מציאת משרד - יש למצוא סביבת עבודה הולמת, הכוללת את כל התשתיות והציוד הנדרשים ובתקציב המתאים. 

צוות – יש לבחור את הצוות המתאים ביותר והעונה בצורה המיטבית להגדרות התפקיד. יש להחליט על פי התקציב והדרישות האם על העובדים להיות שכירים או פרילנסרים.

סדר יום – יש להגדיר סדר יום, עם שעות עבודה קבועות ומטלות יומיות, שבועיות וחודשיות.

פעילות שיווק / מכירות  - זו הפעילות החשובה ביותר לכל עסק. יש לדאוג לבצעה ברצינות מקסימלית ולהיעזר בהתאם לצורך באנשי מקצוע מהתחום.

שירות לקוחות – פעילות זו חיונית ביותר לכל עסק, לשמירה על הלקוחות, לעידוד נאמנות וליצירת שביעות תרצון בקרב הלקוחות העשויה אף ליצור פרסום חיובי מפה לאוזן.

התנהלות כלכלית אחראית – קידום ופיתוח העסק תלויים ברובם במצבו הכלכלי. על מנת להבטיח את המשך פעילות העסק, נדרשת רווחיות, הניתנת להשגה בשתי דרכים עיקריות: הגדלת הכנסות וחיסכון בהוצאות. 

עבודה מהבית כאמור אינה מתאימה לכל אחד, ועל מנת לשמור על פעילות נכונה של העובדים יש להעתיק את העבודה לסביבה תומכת וייעודית הכוללת את כל הנדרש לפעילות העסק היומיומית. רבים כבר הבינו כי הפתרון האידיאלי הינו שימוש בחללי העבודה המשותפים של @work או השכרת משרד באבזור מלא במתחם, ללא כל התחייבות.